Παγκοσμιοποίηση;

 

Τις στιγμές που γράφουμε αυτές τις γραμμές στη Γένοβα της Ιταλίας πραγματοποιείται η γνωστή «Σύνοδος G8», δηλαδή η συνάντηση των επικεφαλής των 8 πιο αναπτυγμένων χωρών του κόσμου για να συζητήσουν, σαν μια παγκόσμια κυβέρνηση, τα θέματα στα οποία πρέπει να δώσουν προτεραιότητα και σημασία κατά την αμέσως επόμενη ιστορική περίοδο, δηλαδή από αύριο. Στην εποχή μας οι «ιστορικές περίοδοι» αλλάζουν μέρα με τη μέρα...

Κάτω από τα παράθυρα της συνδιάσκεψης αυτής ακούγονται οι φωνές εκατοντάδων χιλιάδων διαδηλωτών που έφτασαν εκεί από όλες τις ευρωπαϊκές χώρες, από την Αμερική και από άλλα μέρη του κόσμου για να διαμαρτυρηθούν για την κατάσταση του πλανήτη στην εποχή μας και για τις λάθος προτεραιότητες στις οποίες δίνουν το προβάδισμα οι 8 ισχυροί της γης. Η φετινή G8 σημαδεύτηκε και από τον θάνατο ενός νέου 23 ετών, τον τραυματισμό εκατοντάδων, από συγκρούσεις και έκτροπα που ακόμα δεν έχουν τελειώσει και από μια τεράστια διαδήλωση πολιτών όλων των ηλικιών, που θέλουν να εκφράσουν την αντίθεσή τους για τον δρόμο που έχει πάρει ο κόσμος μας.

Το γεγονός ότι η G8 φέτος πραγματοποιείται στην Ιταλία, δίπλα στην Αγία Έδρα, πρόσφερε την ευκαιρία στον πάπα  Ιωάννη-Παύλο Β’ να στείλει το ακόλουθο μήνυμα στους «ισχυρούς» του κόσμου: «Εκφράζω την ευχή όπως σ’ αυτές τις μέρες έντονης εργασίας, κανένας άνθρωπος και κανένα έθνος να μην αποκλειστεί από τη φροντίδα σας! Χωρίς να αφήστε να σας συνθλίψει το βάρος των μεμονωμένων ζητημάτων, είμαι βέβαιος πως θα καταβάλλετε προσπάθειες για να προωθηθεί ένας πολιτισμός αλληλεγγύης που να επιτρέπει συγκεκριμένες λύσεις στα προβλήματα που περισσότερο βασανίζουν τα αδέλφια μας μέσα στη ζωή και στις σχέσεις τους με τους άλλους: η ειρήνη, η φτώχια, η υγεία και το περιβάλλον». 

Η παγκοσμιοποίηση και τα προβλήματά της θα μας απασχολούν για πολλά χρόνια ακόμα. Όσο θα υπάρχουν φτωχοί, όσο θα υπάρχει αδικία, όσο θα υπάρχουν προφήτες που θα τα καταγγέλλουν.

 



Κώμη

v     Πραγματοποιήθηκε η Τριήμερη προσκύνηση του Παναχράντου Μυστηρίου (καράντα ώρες). Την Πέμπτη 5 Απριλίου το απόγευμα τελέστηκε ο Εσπερινός προς τιμή της Παναγίας της Πονεμένης. Την Παρασκευή 6 Απριλίου, Εορτή της Πονεμένης, τελέστηκε το πρωί η Θ. Λειτουργία και ακολούθησε ως το απόγευμα η Έκθεση του Παναχράντου Μυστηρίου για προσκύνηση. Η ημέρα αυτή ολοκληρώθηκε με την τέλεση της Ακολουθίας του Εσπερινού. Το Σάββατο 7 Απριλίου το βράδυ τελέστηκε Αγία Ώρα προσευχής μπροστά στο Πανάχραντο Μυστήριο. Την Κυριακή 8 Απριλίου, Κυριακή των Βαΐων, έγινε η ευλογία των Βαΐων στο Ναό της Παναγίας και μετά τη Λιτανεία προς τον Ενοριακό Ναό τελέστηκε η Θ. Λειτουργία. Στη συνέχεια ακολούθησε η Έκθεση του Παναχράντου Μυστηρίου για προσκύνηση ως το απόγευμα, όπου και τελέστηκε η Ακολουθία του Εσπερινού, κλείνοντας με τον τρόπο αυτό το πνευματικό τριήμερο.

v     Τη νύχτα της Μ. Πέμπτης τελέστηκε ακολουθία προσευχής στο Εξωκκλήσι της Παναγίας της Σπηλιώτισσας.

v     Την Τετάρτη του Πάσχα τελέστηκε η Αναστάσιμη Θ. Λειτουργία στο Εξωκκλήσι του Αγίου Φύλακτου από τον Εφημέριο και την Πέμπτη του Πάσχα στο Εξωκκλήσι της Παναγίας της Σπηλιώτισσας, όπου ο Ενωτικός Σύλλογος πρόσφερε τα πατροπαράδοτα εδέσματα.

v     Τελέστηκε πανηγυρική Θ. Λειτουργία στις 24 Απριλίου στον Παρεκκλήσιο του Κοιμητηρίου αφιερωμένο στον Άγιο Γεώργιο, στις 25 Απριλίου στο Εξωκκλήσι του Αγίου Μάρκου, την 1η Μαΐου Αρχιερατική Πανηγυρική Θ. Λειτουργία στον Ιερό Ναό του Αγίου Ιωσήφ στα Μοναστήρια, στις 15 Μαΐου προς τιμή του Αγίου Ισιδώρου στο Εξωκκλήσι του Αγίου Μάρκου από τον π. Ριχάρδο, στις 21 Μαΐου στο Εξωκκλήσι του Αγίου Αθανασίου, στις 29 Μαΐου στο Εξωκκλήσι του Αγίου Ελευθερίου.

v     Απεβίωσε στην Αθήνα και κηδεύτηκε στην Ενορία μας στις 8 Μαΐου η Γεωργία Διακάκη. Προσευχόμαστε για την αιώνια ανάπαυση της ψυχής της.

v     Την Πέμπτη 24 Μαΐου, Πανήγυρη της Αναλήψεως, τα αδέλφια μας Αλβέρτος, Σιλβάνα και Νικηφόρος, έλαβαν από το Σεβασμιότατο Αρχιεπίσκοπο π. Νικόλαο Πρίντεζη το Μυστήριο του Βαπτίσματος. Ο Αλβέρτος και η Σιλβάνα έλαβαν επίσης το Μυστήριο του Χρίσματος, έδωσαν την αμοιβαία συγκατάθεση τελώντας το Μυστήριο του Γάμου τους και μετάλαβαν στο Σώμα και το Αίμα του Κυρίου. Τα αδέλφια μας αυτά στις 4 Μαρτίου ξεκίνησαν τα διάφορα στάδια-περάσματα πριν από την τέλεση του Βαπτίσματος, μετά από μία κατηχητική πορεία τριών ετών.

v     Στις 31 Μαΐου, Εορτή της Επίσκεψης της Παναγίας στην Αγία Ελισάβετ, πραγματοποιήθηκε η καθιερωμένη Λιτανεία του Ομοιώματος της Παναγίας από τον Ενοριακό Ναό, απαγγέλλοντας το Άγιο Ροδάριο, μέχρι το Ναό της Παναγίας όπου τελέστηκε η Θ. Λειτουργία.

v     Την ημέρα της Πεντηκοστής, 3 Ιουνίου, έλαβαν το Μυστήριο του Χρίσματος η Γεωργία Μπαϊμπά του Φιλίππου και η Γεωργία Σκιάφου του Νικολάου. Στις 10 Ιουνίου, Πανήγυρη της Αγίας Τριάδας έκανε την πρώτη του Κοινωνία ο Ιωάννης Πόντης του Γεωργίου.

v     Τελέστηκε η πανήγυρη της Αγίας Δωρεάς του Σώματος και του Αίματος του Κυρίου με ένα εορταστικό Διήμερο. Την Τετάρτη 13 Ιουνίου το απόγευμα έγινε η Έκθεση του παναχράντου Μυστηρίου για προσκύνηση έως το βράδυ όπου και τελέστηκε ο πρώτος εσπερινός της πανήγυρης. Την Πέμπτη 14 Ιουνίου, ημέρα της πανήγυρης, το πρωί τελέστηκαν οι Αίνοι της Αγίας Δωρεάς και το απόγευμα η Θ. Λειτουργία. Ακολούθησε η περιφορά του Παναχράντου Μυστηρίου από τον Ενοριακό Ναό προς το Ναό της Παναγίας.

Αγάπη

v     Τελέστηκε την Τετάρτη του Πάσχα η αναστάσιμη Θ. Λειτουργία στο Εξωκκλήσι της Αγίας Ιουλιανής από τον π. Ριχάρδο. Μετά τη Θ. Λειτουργία ο Σύλλογος των Απανταχού Αγαπιανών όπως κάθε χρόνο πρόσφερε σε όλους τους παρόντες πλούσια εδέσματα.

v     Την Τετάρτη 2 Μαΐου πραγματοποιήθηκε η Λιτανεία της Ανάστασης από τον Ενοριακό Ναό προς το Εξωκκλήσι της Κιουράς όπου τελέστηκε η Θ. Λειτουργία.

v     Τελέστηκε πανηγυρική Θ. Λειτουργία στις 15 Μαΐου προς τιμή του Αγίου Ισιδώρου στο Εξωκκλήσι της Αγίας Ιουλιανής από τον Εφημέριο, στις 28 Μαΐου στο Παρεκκλήσιο του Αγίου Ελευθερίου. Τελέστηκε στις 2 Ιουνίου η Αγρυπνία και η Θ. Λειτουργία της Πεντηκοστής.

v     Τελέστηκε η πανήγυρη της Αγίας Δωρεάς του Σώματος και του Αίματος του Κυρίου με ένα εορταστικό διήμερο. Την Τρίτη 19 Ιουνίου τελέστηκε η ακολουθία του Εσπερινού με την Έκθεση του Παναχράντου Μυστηρίου. Την Πέμπτη 20 Ιουνίου η Θ. Λειτουργία. Ακολούθησε η περιφορά του Παναχράντου Μυστηρίου στους δρόμους του χωριού.

Περάστρα

v     Τη Δευτέρα του Πάσχα, 16 Απριλίου, τελέστηκε η Αναστάσιμη Θ. Λειτουργία. Μετά τη Θ. Λειτουργία ο Ενωτικός Σύλλογος πρόσφερε τα πατροπαράδοτα εδέσματα. Την Τρίτη του Πάσχα, τελέστηκε η Αναστάσιμη Θ. Λειτουργία στο Εξωκκλήσι του Αγίου Ιωάννη.

v     Πανηγύρισε με κάθε εκκλησιαστική λαμπρότητα στις 23 Απριλίου η Ενοριακή κοινότητα Περάστρας τον Άγιο Προστάτη της. Την παραμονή τελέστηκε πανηγυρικός Εσπερινός και την ημέρα της εορτής το απόγευμα Αρχιερατική Θ. Λειτουργία.

Καλλονή

v      Στις 21 Ιουνίου η ενορία μας τέλεσε πανηγυρικά την εορτή της Αγίας Δωρεάς με τη Θ. Λειτουργία  και την περιφορά του Σώματος και του Αίματος του Κυρίου. Κατά τη διάρκεια της Θ. Λειτουργίας, που τέλεσε ο εφημέριος Καρδιανής π. Μάρκος Φώσκολος, έλαβαν την πρώτη τους Κοινωνία παιδιά των ενοριών μας. 

v     Τελέστηκαν τα ακόλουθα πανηγύρια και λεγάτα στα χωριά της περιοχής μας: της Παναγίας του Καρμήλου (Πασσάρα),  της Αγ. Μαρίνας (Κ. Κλείσμα),  του Αγ. Ιακώβου (Πλωμάρι), της Αγ. Άννας (Σαμάντλας) και του Αγ. Παντελεήμονα (Μονές).

v     Στις 23 Ιουνίου απεβίωσε στο Κ. Κλείσμα η Μαρίκα συζ, Σωτηρίου Αρμάου, ηλικίας 71 ετών. Στις 29 Ιουνίου απεβίωσε ο Τζώρτζης Λιζάρδος, ηλικίας 78 ετών στην Αετοφωλιά. Επίσης, στις 15 Ιουνίου απεβίωσε στη Χώρα, όπου και έγινε η κηδεία του και ετάφη στην Καλλονή, απ’ όπου καταγόταν, ο Ιωάννης Άνδροβικ. Συλλυπούμαστε τους οικείους τους και ευχόμαστε την αιώνια ανάπαυση της ψυχής τους.

Μυρσίνη

v     Με κάθε μεγαλοπρέπεια και με συρροή πολυάριθμων πιστών από όλες τις ενοριακές κοινότητες της Τήνου, αλλά και με τη συμμετοχή οικογενειακών φίλων από την Αθήνα και το εξωτερικό, ο ιεροσπουδαστής κ. Στανίσλαος Στουραΐτης εντάχθηκε στον κλήρο της τοπικής μας Εκκλησίας και έλαβε από τα χέρια του Σεβ/τατου Αρχιεπισκόπου π. Νικολάου τη χειροτονία σε διάκονο. Στη Θ. Συλλειτουργία στην οποία έλαβε μέρος ο κλήρος της τοπικής μας Εκκλησίας, ιερείς από άλλες εκκλησιαστικές Επαρχίες, ο νέος διάκονος της Εκκλησίας Σύρου κ. Νικόλαος, παραβρέθηκαν οι Σεβ/τατοι αρχιερείς π. Ιωάννης Περρής και Ανδρέας (από τη Γαλλία), ο αρχιερατικός επίτροπος της Ι. Μ. Σύρου-Τήνου π. Αντώνιος Απέργης, ο αρχιμανδρίτης π. Παντελεήμων εκ μέρους της Ορθόδοξης Εκκλησίας, καθώς και εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης. Ακολούθησε δεξίωση προς όλους τους πιστούς εκ μέρους του ιεροδιακόνου και της οικογένειάς του. Ευχόμαστε και στην ιερατική χειροτονία με το καλό!

Κάμπος

v     Στις 17 Ιουλίου τελέστηκε πανηγυρική Θ. Λειτουργία στο ενοριακό εξωκκλήσι της Αγ. Μαρίνας. 

Κτικάδος

v     Στο ναό του Αγ. Φωτοδότη στα Κιόνια, στις 12 Μαϊου 2001 ο Σεβ/τατος Αρχιεπίσκοπος πρώην Νάξου-Τήνου π. Ιωάννης Περρής χορήγησε το Μυστήριο του Βαπτίσματος στον Αντώνιο-Μάξιμο Φώσκολο του Αντωνίου και της Μαρίας. Ευχόμαστε να τους ζήσει και να δουν μια μέρα το παιδί τους ένα καλό χριστιανό!

Βωλάξ

v      Στις 17 Ιουλίου τελέστηκε πανηγυρική Θ. Λειτουργία στο ενοριακό εξωκκλήσι της Αγ. Μαρίνας.

Καρδιανή

v      Την Κυριακή 17 Ιουνίου τελέσαμε στην ενορία μας την Εορτή της Αγίας Δωρεάς με περιφορά του Αγιοτάτου Μυστηρίου στον κεντρικό δρόμο του χωριού, με τη συμμετοχή καθολικών και ορθόδοξων πιστών.

v      Στις 30 Ιουνίου τέλεσαν τους γάμους των στον ενοριακό μας ναό ο Γεώργιος Καλομοίρης και η Αντωνία Φυρίγου. Τους ευχόμαστε να σχηματίσουν μια χριστιανική οικογένεια!

v     Στις 17 Ιουλίου τελέστηκε το ιδιωτικό λεγάτο της Αγ. Μαρίνας στην ομώνυμη ιδιωτική Εκκλησία στη θέση Σπάρτοι.

Σμαρδάκιτο

v     Στις 14 Ιουλίου απεβίωσε στην ενορία μας και κηδεύτηκε την επομένη από τον ενοριακό μας ναό ο Ειρηναίος Πιπέρης, σε ηλικία 61 ετών. Συλλυπούμαστε τους οικείους του και ευχόμαστε την αιώνια ανάπαυση της ψυχής του.

Ταραμπάδος

v      Στις 27 Ιουνίου τοποθετήθηκε η νέα μαρμάρινη Αγία Τράπεζα, στραμμένη προς τον λαό, σύμφωνα με τη λειτουργική μεταρρύθμιση. Τη φιλοτέχνησε ο κ. Αλέκος Πιπέρης και την πρόσφεραν, όπως άρμοζε,  με ειδικές εισφορές οι ενορίτες του Ταραμπάδου. Η πρώτη Θ. Λειτουργία τελέστηκε στις 30 Ιουνίου και πρόκειται να καθαγιαστεί επίσημα στις 29 Σεπτεμβρίου.

v      Το Σάββατο 14 Ιουλίου, κατά τη διάρκεια της Θ. Λειτουργίας, έλαβε την πρώτη του Κοινωνία ο Γιάννης Ν. Ρήγος.

Στενή

Στις 27 Ιουνίου απεβίωσε αιφνιδίως ο Μάρκος Αλβέρτης σε ηλικία 67 ετών. Συλλυπούμαστε τους οικείους του και ευχόμαστε την αιώνια ανάπαυση της ψυχής του.

Κρόκος

Στις 26 Ιουλίου πανηγύρισε ο παλαιός ενοριακός ναός του Λαζάρου αφιερωμένος στην Αγ. Άννα. Τη Θ. Λειτουργία τέλεσε ο π. Μάριος Ψάλτης και έλαβε μέρος μεγάλος αριθμός ευλαβών στους οποίους προσφέρθηκε πλούσιο κέρασμα από τον κ. Μάρκο Δελλατόλα και την εορτάζουσα σύζυγό του.

Άνδρος

Ο εφημέριος π. Μάρκος Φώσκολος επισκέπτεται κανονικά την ενορία του Αγ. Ανδρέα κάθε πρώτη και τρίτη Κυριακή του μήνα για την τέλεση της Θ. Ευχαριστίας. Κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού είναι ιδιαίτερα αυξημένος ο αριθμός των πιστών που συμμετέχει από Αθήνα και αλλού. 

 


 

Την Τετάρτη 15 Αυγούστου 2001

Εορτή της Κοιμήσεως και μεταστάσεως της Παναγίας

Πανηγυρίζει το Θεομητορικό Προσκύνημα της Παναγίας στο ΒΡΥΣΙ.

Από την 1η Αυγούστου, πλην Σαββάτου και Κυριακής, 

θα τελείται καθημερινά στις 7.30 μμ

η Ακολουθία της Παράκλησης προς τιμήν της Παναγίας.

ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ  G8

 

Λίβας και σιρόκος φύσαγαν όλες τις μέρες της μεγάλης αναταραχής στη Γένοβα. Σε μια εκκλησία της ίδιας πόλης, τον Άγ. Αντώνιο, είχαν συγκεντρωθεί κάποιοι για να επικαλεστούν ένα ακόμα άνεμο, εκείνο του Αγίου Πνεύματος, που μπορεί να μεταστρέψει τις καρδιές, να αλλάξει τις νοοτροπίες και τους τρόπους ζωής και, αν του το επιτρέψουμε, να ζωοποιήσει την πολιτική ενέργεια και τις σχέσεις μεταξύ των εθνών. Όποιος πιστεύει, ξέρει πως αυτό είναι δυνατό.

Παρόντες πολυάριθμοι εκπρόσωποι μοναχικών ταγμάτων, θρησκευτικών οργανώσεων, αλλά και μεμονωμένα άτομα, που δραστηριοποιούνται στις ιεραποστολές όλου του κόσμου για να την ολοκληρωτική ανάπτυξη του ανθρώπου. Άνδρες, γυναίκες, ιερείς, μοναχοί, λαϊκοί, οικογενειάρχες με τα παιδιά τους, επιστήμονες. Διάλεξαν να διαμαρτυρηθούν με τη νηστεία, τη σιωπή, τη μελέτη του Λόγου του Θεού και την προσευχή.

Εκπρόσωποι πολλών χριστιανικών εκκλησιών, με επικεφαλής τον καρδινάλιο Διονύσιο Tettamanzi που αγωνίστηκε ποικιλοτρόπως εναντίον της κακώς εννοούμενης παγκοσμιοποίησης, υπέγραψαν ένα κοινό κείμενο στο οποίο χαιρετούσαν τους επικεφαλής των G8 με τη φράση του προφήτη Ησαΐα: «Αναζητείστε τη δικαιοσύνη, βοηθείστε τους καταπιεσμένους». Ζητούσαν με προσοχή και λεπτομέρειες πολιτικο-οικονομικές επεμβάσεις των ισχυρών υπέρ των ασθενέστερων χωρών του κόσμου.

Στους ίδιους ισχυρούς των G8 εκπρόσωποι διαφόρων καθολικών οργανώσεων έστειλαν το ακόλουθο μανιφέστο:

 

ΜΗΝΥΜΑ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΩΝ ΚΑΘΟΛΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΣΕΩΝ

ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΗΓΕΤΕΣ ΤΩΝ G8

 

Όλοι μας είμαστε άνθρωποι και η ανθρώπινη ζωή είναι μια οικουμενική αξία. Η εγγύηση για την ύπαρξή της και η προστασία της αξιοπρέπειάς της αποτελούν πολιτική ευθύνη που η παγκόσμια κοινότητα, μαζί με τον καθένα μας, οφείλει να αναπτύσσει για την επίτευξη του κοινού καλού. Σήμερα η αξιοπρέπεια της ανθρώπινης ζωής παραβιάζεται. Αυτό συμβαίνει σε πολλά επίπεδα, από τον πόλεμο μέχρι τη φτώχια, από την προνομιούχα γνώση των μερικών μέχρι το εξουσιαστικό μονοπώλιο των λίγων.

Εμείς αισθανόμαστε την ευθύνη να ανήκουμε σε μια οικογένεια, την πανανθρώπινη, που πάει πέρα από τα εθνικά σύνορα και τις λογικές της οικονομίας. Πιστεύουμε πως όλοι μας είμαστε πραγματικά υπεύθυνοι για όλους και δεν μπορούμε να παραμένουμε αδιάφοροι απέναντι στις συνταρακτικές διαφορές που υφίστανται στη ζωή των ατόμων στον πλανήτη μας. Διακηρύσσουμε πως κάθε άνθρωπος είναι ένας πόρος, ένα πολύτιμο αγαθό για τους άλλους, που με τη σειρά του ζητεί από τους άλλους να τον συνοδεύσουν και να τον βοηθήσουν στην πορεία του προς την τελική ολοκλήρωση.

Κανένας δεν μπορεί να θεωρηθεί μόνο ένα οικονομικό παθητικό αντικείμενο, του οποίου η αξία μετριέται με την ικανότητα αγοράς που έχει.

Εμείς είμαστε εδώ για να σας υπενθυμίσουμε πως εσείς είσαστε εμείς. Εσείς, υπεύθυνοι των εθνών μας, μας αντιπροσωπεύετε. Έχετε μια μεγάλη ευθύνη.

Δεν είστε η παγκόσμια κυβέρνηση, αλλά όσα αποφασίζετε έχουν αναπόφευκτες επιπτώσεις πάνω σε πολλούς, και έξω ακόμα από τα σύνορα των χωρών μας.

Εμείς είμαστε εδώ γιατί έχουμε ένα όνειρο: δεν θέλουμε πια να είμαστε οι πλούσιοι που κοιτάζουν για φτωχούς ώστε να τους βοηθήσουν.

Θέλουμε να είμαστε πολίτες ενός κόσμου και μια κοινότητας αλληλέγγυας που να δίνουν σε όλους τα ίδια δικαιώματα και να προσφέρουν τις ίδιες ευκαιρίες. Εμείς είμαστε εδώ, επειδή θέλουμε αυτό το όνειρό μας να γίνει πραγματικότητα. Για τον λόγο αυτό παρουσιάζουμε σε σας, που είστε οι αντιπρόσωποί μας, τα αιτήματά μας, που θεωρούμε ότι είναι το σημείο εκκίνησης ώστε ο κάθε άνθρωπος του σήμερα και του αύριο να μπορεί να ζήσει μέσα σε αυθεντική ελευθερία, αλληλεγγύη και αξιοπρέπεια. 

 

Η νύχτα

Η αξιοπρέπεια της ανθρώπινης ζωής προσβάλλεται στον πλανήτη μας από τις συρράξεις που εμπλέκουν ευπαθείς πληθυσμούς. Γυναίκες και άνδρες, παιδιά, ενήλικες και γέροντες, ένστολοι ή όχι, συχνά είναι ασυναίσθητοι ηθοποιοί που εκτελούν κείμενα που γράφτηκαν από άλλα χέρια, σε άλλες γλώσσες και σε άλλους τόπους.

Εμείς απαιτούμε από σας, τους αντιπροσώπους μας, να εργαστείτε αποφασιστικά και με διαύγεια:

-για να απορριφτεί ο πόλεμος ως εργαλείο λύσης των συγκρούσεων και να δεσμευθείτε ως κράτη πως δεν θα ανατρέξετε στη βία για να λυθούν εσωτερικές και διεθνείς διαφορές.

-να ξεκινήσετε μια αυθεντική και αξιόπιστη διαδικασία μεταρρύθμισης του ΟΗΕ, που να ενισχύσει τη δημοκρατία, το κύρος και την αποτελεσματικότητα, ιδιαίτερα στον τομέα ευθύνης του κυριότερου πρωταγωνιστή υπέρ της ειρήνης του κόσμου.

 

Μέσα σ’ αυτό το πλαίσιο:

-υποστηρίξτε τις τοπικές προσεγγίσεις, αξιοποιώντας και τις μη κυβερνητικές επεμβάσεις, αντιμετωπίζοντας όλες τις συγκρούσεις, και τις εσωτερικές, όταν παραβιάζουν την ελευθερία των πολιτών.

-καταπολεμείστε το εμπόριο των όπλων, ξεκινώντας από τις πληροφορίες για αγορές και πωλήσεις. Καμιά δημόσια οικονομική κάλυψη δεν πρέπει να παραχωρείται σε όποιον τα παράγει και τα πουλά.

Μην σπαταλάτε το χρήμα. Οι οικονομικοί πόροι να μην ρίχνονται σε άχρηστα αμυντικά σχέδια, όπως της διαστημικής ασπίδας, αλλά να χρησιμοποιούνται για την εξαφάνιση των αιτιών που γεννούν  τις συγκρούσεις, πρώτη ανάμεσα σε όλες την φτώχια.

 

 

 

ΠΑΝΗΓΥΡΗ ΤΟΥ ΒΡΥΣΙΟΥ

 

Τρίτη 14 Αυγούστου,

9.00 μμ Ακολουθία του Εσπερινού της Εορτής

11.00 μμ. Ακολουθία της Αγρυπνίας και Αρχιερατική Θ. Λειτουργία

 

Τετάρτη, 15 Αυγούστου,

6.30 πμ, 8.00 πμ  Θ. Λειτουργία

10.30 πμ Πανηγυρική Αρχιερατική Θ. Συλλειτουργία


Το χρέος

Το βάρος του εξωτερικού χρέους των χωρών του Νότου θέτει σε κίνδυνο της αξιοπρέπεια της ανθρώπινης ζωής εκατομμυρίων ανθρώπων. Ακόμα τώρα πολύτιμοι και ανεπαρκείς οικονομικοί πόροι χρησιμοποιούνται από τα φτωχά κράτη για να πληρώνουν τους χρεοφειλέτες τους, δηλαδή τις κυβερνήσεις του Βορρά, δηλαδή εμάς! Κατά τη διάρκεια του Ιωβηλαίου σας ζητήσαμε θαρραλέες αποφάσεις. Μας ακούσατε μόνο μερικώς. Μας κάνει να αισθανόμαστε φρίκη η σκέψη ότι τα χρήματα που εισπράττουμε, έστω και λιγότερα από το παρελθόν, αφαιρούνται από παρεμβάσεις που θα απέβλεπαν στο να δώσουν σπίτια, τροφή, φάρμακα και παιδεία σε άτομα που τα θεωρούμε σαν τους εαυτούς μας.

Για το λόγο αυτό σας ζητούμε ακόμη:

-Να σβηστεί όλο το χρέος που συγκεντρώθηκε μέχρι τις 19 Ιουνίου 1999, ημερομηνία της μεγάλης διαδήλωσης στον Κολωνία. Στη γλώσσα σας αυτό σήμαινε «μεταφορά της ημερομηνίας που χωρίζει το χρέος που θα χαριστεί από εκείνο που δεν χαρίζεται» (cut of date).

-Να αλλάξουν οι παράμετροι που επιτρέπουν τη συμμετοχή στη διεθνή πρωτοβουλία για τις χώρες που είναι βαριά χρεωμένες (πρωτοβουλία HIPC). Θέλουμε να εξασφαλιστούν αγαθά και βασικές υπηρεσίες σε όλους του πολίτες των χρεωμένων χωρών. Μόνο το χρήμα που θα απομείνει μετά από αυτά τα έξοδα θα πρέπει να χρησιμοποιείται για την πληρωμή του χρέους.

-Να συμφωνηθεί με τις χρεωμένες χώρες και τους πολιτικούς αντιπροσώπους του Βορρά και του Νότου η θεσμοποίηση μια διαδικασίας διεθνούς διαιτησίας, δίκαιης και διαφανούς, για να εκτιμηθεί κατά τρόπο δίκαιο το πραγματικό χρέος αυτών των χωρών. Η χάρη του χρέους είναι πρώτα υπόθεση δικαιοσύνης και μετά αλληλεγγύης.

 

Η φτώχια

Στον πλανήτη μας η αξιοπρέπεια της ανθρώπινης ζωής προσβάλλεται από τη σκανδαλώδη διαφορά που υφίσταται ανάμεσα στις πλούσιες χώρες και εκείνες που αυτές τις οδήγησαν στη φτώχια. Στην Αφρική, ένα παιδί στα είκοσι πεθαίνει πριν φτάσει στην ηλικία των πέντε ετών. Ένα παιδί στα δύο δεν πάει στο σχολείο. Είναι μια κατάσταση που μας προκαλεί φρίκη και για την οποία είμαστε και είσαστε υπεύθυνοι. Εμείς αποφασίζουμε νέους τρόπους ζωής, πιο δίκαιους και πιο αλληλέγγυους, αλλά ταυτόχρονα, επειδή αντιπροσωπεύετε τη φωνή μας, θέλουμε όπως εσείς να ενεργοποιείστε τις χώρες μας:

-Να τιμήσετε αμέσως την προσπάθεια που αναλάβατε αλλά δεν εκπληρώσατε, για χρηματοδότηση της ανάπτυξης με το 0,7 % του εθνικού προϊόντος των χωρών μας. Σήμερα ο μέσος όρος είναι μικρότερος από το μισό.

-Να προωθήσετε και να ενισχύσετε, σε διεθνείς έδρες, τη χρήση προγραμμάτων για τη μείωση της φτώχιας, που να αποβλέπουν μια αυθεντική εμπλοκή της κοινωνίας.

-Να βοηθήσετε με στήριξη οικονομικών μέσων και τεχνική υποστήριξη το έργο των κυβερνήσεων των φτωχών χωρών, ώστε να εξασφαλιστεί σε όλους τους πληθυσμούς το δικαίωμα στην ιατρική περίθαλψη και στην παιδεία.

 

Ένα φως ανατέλλει

Η αξιοπρέπεια της ζωής στον πλανήτη μας, στο Βορρά όπως και στον Νότο, μπορεί να σωθεί μόνο μέσω ενός συστήματος συμμετοχής και σεβασμού κανόνων, όπου ο ισχυρότερος να μην έχει περισσότερα δικαιώματα, αλλά ο πιο αδύνατος. Δε συμβαίνει αυτό σήμερα στον κόσμο. Εσείς είστε οι αντιπρόσωποί μας. Σας ζητούμε, λοιπόν, να μην κρύβεστε πίσω από εύκολες δικαιολογίες, αλλά να απαντήστε με ειλικρίνεια στα αιτήματά μας.

 

Η αγορά μεταξύ ελευθερίας και υπευθυνότητας. 

-Θέλουμε να δημιουργηθεί ένα σύστημα κανόνων στο διεθνές εμπόριο που να επιτρέπει σε όλες τις χώρες, και ιδιαίτερα στις πιο φτωχές, να προσφέρουν τα εμπορεύματά τους σε μια τιμή πιο δίκαιη, να καταργείστε τα φράγματα ξεκινώντας από τις χώρες του G8, και για τα αγροτροφικά προϊόντα, προβλέποντας ένα μηχανισμό παραγωγής και διανομής που να ορίζει στις χώρες το ύψος παραγωγής και να εξασφαλίζει τις τιμές.

-Θέλουμε μια πραγματική ελευθερία της αγοράς, στην οποία όλοι να είναι ελεύθεροι να αγοράζουν γνωρίζοντας με ακρίβεια τι τους προσφέρεται και όλοι να έχουν το δικαίωμα πώλησης των προϊόντων τους. Αυτό σήμερα δε συμβαίνει.

-Θέλουμε άμεση και συγκεκριμένη ανάληψη ευθύνης για καταγγελία των φορολογικών και οικονομικών παραδείσων. Καταβάλετε προσπάθειες σε διάφορους διεθνείς οργανισμούς για να συνταχθούν και να δημοσιευθούν οι κατάλογοι των χωρών που επιτρέπουν την ανακύκλωση του βρώμικου χρήματος και προσφέρουν φορολογική προστασία στις άγριες εκμεταλλεύσεις.

-Θέλουμε, αρχίζοντας από τις δικές μας χώρες, να επιβληθεί φόρος στις χρηματικές μεταφορές (τύπου Tobin Taxe) που να καθιστά ακριβές τις διεθνείς μεταφορές χρήματος με σκοπό την εκμετάλλευση και να προσφερθούν τα έσοδα για τη χρηματοδότηση της ανάπτυξης. 

-Θέλουμε να καλυτερέψει και να εφαρμοστεί η διεθνής νομοθεσία που εμποδίζει την εργασιακή εκμετάλλευση των ανθρώπων. Δεν μπορεί να είναι τιμή της ανταγωνιστικής εργασίας η ταπείνωση.

-Θέλουμε να επιβεβαιωθούν άμεσα οι συμφωνίες του Κυότο στον τομέα του περιβάλλοντος και να οριστεί διαυγώς η μελλοντική πορεία ενίσχυσης της δράσης για την προστασία της Δημιουργίας.

Ελευθερία και οικονομική δημοκρατία

-Θέλουμε μια ελεύθερη οικονομία στην οποία να μην έχουν θέση τα μονοπώλια, όπως εκείνα που έχουν επιβάλλει μερικές πολυεθνικές, που είναι σε θέση να νοθεύουν τις αγορές και την πληροφόρηση για τη δράση τους.

-Ταυτόχρονα θέλουμε να υπάρξει εγγυημένη ελεύθερη πληροφόρηση. Οι χώρες των G8 οφείλουν να προωθούν νόμους που να εξασφαλίζουν σε εθνικό και διεθνές επίπεδο την πολυφωνία των ΜΜΕ και των εκδοτών, απαγορεύοντας μονοπώλια, και έτσι να εξασφαλίζεται η συνειδητή ελευθερία όλων των πολιτών.

-Θέλουμε μια διαυγή πληροφόρηση για τα χαρακτηριστικά των τροφίμων γενικά και ειδικά των γενετικά μεταλλαγμένων οργανισμών.

 

Η επιστήμη και η γνώση για όλους

-Θέλουμε να ενισχυθεί η δημόσια έρευνα στον τομέα της υγείας, για να καταστεί δυνατή η παραγωγή φαρμάκων για αρρώστιες διαδεδομένες μεταξύ των πιο φτωχών πληθυσμών.   (Η συνέχεια à σελ. 12)


Το Αρχείο του Δον Λούη Αρμάου

προστέθηκε στο Αρχείο της Εκκλησίας μας

Στην εισήγηση για τις «Σχέσεις εκκλησίας και πολιτισμού. Η πολιτιστική κληρονομιά της τοπικής Εκκλησίας» στην 8η Σύνοδο της τοπικής μας Εκκλησίας ανάμεσα σε άλλα αναφέρονταν και τα εξής: «Θα ήταν όχι μόνο χρήσιμο, αλλά και ιστορικά πολύτιμη συνεισφορά αν, ύστερα από δική μας παρότρυνση προς τους πιστούς των ενοριών μας, προσέφεραν έγγραφα ή και άλλου είδους αντικείμενα που έχουν ιστορική αξία, στο Αρχείο της τοπικής μας Εκκλησίας, για να αναβαθμισθεί η ύπαρξη τους και να διασωθούν από τυχόν καταστροφές ή από αρχαιοκάπηλους… Πρέπει οι πιστοί να κατανοήσουν ότι τέτοια έγγραφα δεν έχουν χρηματική, αλλά ιστορική και εκκλησιαστική αξία… Ό,τι αναφέρεται στο ιστορικό παρελθόν της Καθολικής Κοινότητας στην πατρίδα μας και στα μέλη της, αφορούν την Εκκλησία. Η χρηματική αξία που μπορεί να έχουν κάποια λιγοστά έγγραφα είναι μηδαμινή, σε σύγκριση με την ιστορική τους αξία και όσο παραμένουν στο σκοτάδι και δεν αξιοποιούνται, είναι σχεδόν άχρηστα».

Φαίνεται πως κάποιοι συνειδητοποίησαν αυτή την πρόσκληση και ανταποκρίθηκανευχαριστως σ’ αυτή την πρόσκληση, προσφέροντας κάποιες συλλογές εγγράφων που έφτασαν στα χέρια τους και τις δώρισαν στο Αρχείο της τοπικής μας Εκκλησίας που φυλάσσεται στην Αρχιεπισκοπή (ΑΚΤ).

Τελευταία, ο κ. Αντώνιος Αρμάος του Νικολάου, κάτοικος Αθηνών αλλά γεννημένος στην Τήνο και καταγόμενος από το χωριό Κελλιά (Καλλονή), δώρισε ένα ολόκληρο αρχείο, άρτια ταξινομημένο από τον ίδιο, που περιέχει γύρω στα 200 έγγραφα. Το πρώτο έγγραφο είναι του έτους 1711, και ακολουθούν έγγραφα των ετών 1723, 1724, 1725 κλπ με τελευταίο έγγραφο του έτους 1879. Περιέχουν αγοροπωλησίες ειδών και κτημάτων, διαθήκες, αλληλογραφία (στα ελληνικά και στα φραγκοχιώτικα) από την Κωνσταντινούπολη και τη Σμύρνη, αποδείξεις εξόφλησης φόρων προς το δημόσιο (Δήμο και Λιμένα Σταυρού), καταστάσεις κατοχής ζώων για φορολόγηση και πολλά άλλα. Βέβαια όλα αναφέρονται στην περιοχή των Κάτω Μερών.

Το Αρχείο αυτό, προέρχεται από τον Ιερέα Δον Λούη Αρμάο (Λάνη) που γεννήθηκε στα Κελλιά το 1841 και πέθανε στις 10 Δεκεμβρίου 1916. Ο Δον Λούης Αρμάος διετέλεσε εφημέριος και στα 4 χωριά της περιοχής, γι’ αυτό υπάρχουν έγγραφα που αναφέρονται και στα 4 χωριά. Κάποια απ’ αυτά τα έγγραφα, σίγουρα προέρχονται και από τον θείο του, επίσης ιερέα, τον Δον Γεώργιο Αρμάο, ο οποίος πέθανε στις 4 Νοεμβρίου του 1876.

Πως έφθασε αυτή η συλλογή μέχρι σε μας; Το σπίτι του Δον Λούη Αρμάου, με όλα τα έγγραφα που βρίσκονταν μέσα, τα κληρονόμησε ο ανιψιός του Ρόκος Αρμάος. Μετά το σπίτι πέρασε στον ανύπαντρο γιο του Ρόκκο και στη συνέχεια στον Πολύκαρπο Αρμάο. Ο Πολύκαρπος το κληρονόμησε στον ανιψιό του Νικόλα. και εκείνος στον Αντώνιο Αρμάο ο οποίος παραχώρησε τη συλλογή αυτή των εγγράφων που βρήκε στο σπίτι του στην Καλλονή στο Αρχείο της Καθολικής Εκκλησίας της Τήνου (ΑΚΤ).

Θέλουμε να ευχαριστήσουμε τον κ. Αντώνιο Αρμάο γιατί αυτό το υλικό θα μας βοηθήσει στην συμπλήρωση των στοιχείων για την ιστορία των ενοριών των Κάτω Μερών, που είναι σχεδόν ολοκληρωμένη και που δε δημοσιεύτηκε ακόμα εξαιτίας έλλειψης οικονομικών πόρων!

Ένα μεγάλο ευχαριστώ στον μεγάλο δωρητή και ευχόμαστε να τον μιμηθούν και άλλοι που σίγουρα κατέχουν παρόμοια έγγραφα.

π. Αντώνιος Φόνσος.

===================================================================


 

Μια διαθήκη

απ’ το Αγάπη (3)

 


ΑΠΟ ΤΑ

ΑΡΧΕΙΑ ΤΩΝ ΕΝΟΡΙΩΝ ΜΑΣ

 

 

 

(Συνέχεια από το τεύχος 244)

Ακολουθούν τα περιουσιακά στοιχεία που αφήνει σε συγγενείς,  φίλους και φτωχούς. Σχεδόν καμιά από τις κληρονομιές δεν δίνεται χωρίς κάποιο πνευματικό αντίκρισμα: ελεημοσύνη στους φτωχούς ή Λειτουργία για τη ψυχή του δωρητή. Ο Φραντζέσκος Πρελορέντζος είχε δυο ακόμα αδέλφια, τον Νικόλα και τη Φρασκίνα [1] , αλλά δεν είναι αυτοί οι μόνοι του κληρονόμοι. Έχει επιλέξει και άλλους (συγγενείς και μη) στους οποίους αφήνει  σημαντικά ακίνητα (όπως το σπίτι του) και κινητά περιουσιακά του στοιχεία. Η κληρονομιά προς τα αδέλφια ήταν υποχρεωτική, όταν κάποιος πέθαινε χωρίς παιδιά και ονομαζόταν «αδελφομοίρι». Στους μη συγγενείς θα άφησε λόγω κάποιας υποχρέωσης που είχε ή λόγω του ότι ήταν φτωχοί. Έτσι ο Φραντζέσκος Πρελορέντζος συνεχίζει:

 

«Αφύνει της αδελφής του της Φρασκύνας το χωράφι οπού έχει σταις Κοπανίστραις με αγρέλι και με όλλατου τα δικαιομτα συμπλιος ο Νικόλας Ψαλτις. Αφύνει του αδελφού του του Νικόλα τον κιπο,  οπου έχει στο μεσσονίσι με το μεριδιό του το νεό και με όλλατου τα δικαιόματα. Έτερο του αφύνει και όλλατου τα συδερικά με ετου υποχρειόνει τα ειδια του αδελφια να δεινουν εικοσι γρόσια ν.ο γρ. 20 δεκα το καθι αδελφι εις το χέρι εμένα του κατοθιν υπογραμένου τα δεκα να τα μιραζω των φτοχον δια την ψυχήν του,  και τα άλλα δεκα μου τα αφύνει δια τον κόπον μου,  εις το γραφω την παρον του διαθήκην. Αφύνει το χοράφη οπού έχει στου Γιωργιανα της Φρασκίνα κόρις του Νικολού Δελλατολα ότι είναι και ευρίσκεται συμπλιος ο Γιακουμος της Γεοργίνας. Αφύνει του εξαδέλφου του του Γιόργη Γιος του μακαρίτι πάρπα του Πέρου τα σπίτια όπού έχει στο χοριώ αγαπι ανογι και κατογι με όλα του τα δικαιοματα,  και με τα νικοκιουργιά οπού θελουν ευρεθει μετά,ευγάζοντας εκείνα οπου διατάζει, ακόμι απ’ έξο εις τα όμια σπίτια το μερίδιον του το χοράφη, τον κυπο στην βαθεια λίμνο και το χοράφη στα αρνούδια ως είναι και ευρίσκονται, σύμπλιος ο παπα Τζανίς απε τον Μεγάλο Ποταμό [2] , με ετούτο να δεινει γρόσια εκατό ν.ο 100 εις την καθέντραν του Αγαπιού ήγουν στο Σαντίσσιμο να γινουνται στολίδια μέσσα στην όμιαν εκκλισίαν, με ετούτο να του λένι ένα πατρεμό περπέτου δια την ψυχήν του ανίμερα του Αγίου Αγαπιτού. Τον οποίον Γιόργη υποχρεώνει ακομι να διαμιράζι ένα ψομί και δύο ποτζαις κρασί εος ποτέ ζει αφτος και οι κλιρονόμοι του. Ακόμι αφύνει την παραγγεριάν οπού έχει στου σελιγούδι με αμπέλια ος είναι και ευρίσκαιται της Μαρίας κορι του Στεφανί Δελλατολα, με ετούτο να του κάμνει αφτή και οι κλιρονόμοι της εος ποτε ζιούναι μία λιτουργια ανίμερα του Γιοανι Βαπτιστή. Σύμπλιος ο Πέρος Πονος και ο φαντακις.  Ετερι εφινει την καλλίτεριν φορεσιάν τα ρούχα οπού θέλει του ευρεθή του Ζιανί, πεδί του Νικολού Δελλατόλλα, έτερο δυο ποκαμισα τα καλίτερα οπου μου ευρεθούναι. Ακόμι του αφύνει το καλό πάπλομα, οπού έχει με ετούτο να δείνει ένα γρόσι στο μοναστήρι του Σαν Φραντζέσκου να του κάμνουν μια λιτουργια. Αφινει του ανοθεν Ζιανι το μεγαλο σεντούκι οπού έχει, και δυο κορούπια.  Έτερο αφύνει του εξαδέλφου του του Γιοργι τα σκαλιά στα Κατο Βορνα συμπλιος ο στεφανις Δελλατόλας γρικα με τον Αχεριστα οπου είναι μέσσα και με τα βοιδόσταυλα, με ετούτο να κάμνει μια λιτουργια εις την εκκλισιαν της Αγίας Μαρινας,όπου ειναι εκεί κοντά ανιμιρα στην σκολην της εος που ζει αφτος και οι κλιρονόμοι του, με ετουτιν την περίστασιν πος αν απεθανει δυχος κλιρονόμους να στρεφονται τα ανοθεν χοράφια αφτης της εκκλισίας. Τον οποίον Γιοργι αφίνει ακομι δια κομμισσαριον του να εχει ένια να του γινουνται γλιγορα οι λιτουργιαις. Αφινει τα δυο του Αδελφια Νικολα και Φρασκίνα  δια κλιρονομιτου. Ακομι αφεινει την έγνιαν της ψυχης του να την δουλέψουν καθος είναι το χριστιανικό σινιθη και να λαβενουν εις τα χερια τους την εσσοδιαν τον χοραφιον του.

Ακομι αφυνι ότι αν του ευρεθουναι άσπρα να κάμνει όποιος Καπελλάνος θελει ευρεθη ένα κρεβατοστροσι κατά την αρεσκιαν του ήγουν στρομα σαντονια παπλομα μαξιλαρα σανιδια και τρρισπεδα, τα οποία να δουλεβει δια τους παπαδαις οπου έρχονται τους σεπορδινάτους εις ταις παρασκευγαδαις του Μαρτιου [3] να μην φευγουν την νυκτα πολλαις φοραίς με βροχαίς και κριομα. Αν δεν του ευραιθουνε άσπρα, και έχει καλο κρεβατοστροσι εδυκοτου το αφυνει. Και δεν του ευρεθεί κρβατοστροσι υποχριωνει τον αξαδελφόντου τον Γιοργι να δεινει τωσσα γροσσα του Καπελλάνου όσα είναι χριαζουμενα να τα καμη,  ηδιμι να εμπορεί να πουλεί απέ τα νικοκιουργια του σπιτιού γρικουνται και τα κορουπια δια να το καμενι.

Εγο Περος φιλιππουτζος μαρτιρο ος ανοθεν.

Γιοργις λεβαδις μαρτιρω ως άνοθεν.

Εγώ Ντον πατιστας περπινιανι Καπελλανος του χοριου Αγαπι παρακαλετός έγραψα και μαρτιρω ος άνοθεν.


 

===================================================================

Κυκλοφορούν τα

ΤΗΝΙΑΚΑ ΑΝΑΛΕΚΤΑ

ΕΚΔΟΣΗ ΤΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ

"ΠΙΣΤΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ"

ΤΗΣ ΚΑΘΟΛΙΚΗΣ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΗΣ ΝΑΞΟΥ-ΤΗΝΟΥ

Τόμος 4 (2000)

 

Ένας εικονογραφημένος τόμος 400 σελίδων

όλος αφιερωμένος στην Ιστορία της Τήνου.

Ζητείστε τον στα τηλ. 51813 και 31359,

ή στους εφημερίους σας

Τιμάται 5000 δρχ.

 

Είναι ένα καλό και χρήσιμο δώρο!!!

 

 


ΛΟΥΚΙΑ ΡΗΓΟΥ ΑΘΗΝΑ  10000

ΑΔ. ΑΝΝΕΤΤΑ ΞΕΝΟΠΟΥΛΟΥ  5000

ΑΓΝΗ ΡΗΓΟΥ ΗΠΑ 20000 ΜΑΤΘΑΙΟΣ ΦΩΣΚΟΛΟΣ ΑΘΗΝΑ 10000

ΜΑΡΙΑ ΒΑΡΘΑΛΙΤΗ ΚΑΛΛΙΘΕΑ  10000

ΙΩΣΗΦ ΞΕΝΟΠΟΥΛΟΣ  ΚΤΙΚΑΔΟΣ 3000 ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΠΑΙΜΠΑΣ Ν. ΣΜΥΡΝΗ 10000


ΤΕΡΕΖΑ ΖΑΛΩΝΗ ΣΤΗ ΜΝΗΜΗ ΤΗΣ ΒΑΦΤΙΣΤΗΡΑΣ ΤΗΣ ΑΝΝΑ ΣΙΩΤΗ ΑΘΗΝΑ 5000

ΠΕΤΡΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣΟΠΟΥΛΟΣ  ΚΤΙΚΑΔΟΣ  5000

ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΔΕΛΛΑΣΟΥΔΑΣ  ΚΤΙΚΑΔΟΣ  1000

ΣΤΗ ΜΝΗΜΗ ΕΙΡΗΝΑΙΟΥ ΠΙΠΕΡΗ ΤΑ ΑΔΕΛΦΙΑ ΤΟΥ ΦΡΑΓΚΙΣΚΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΩΝΗΣ 20000


Σας ευχαριστούμε!

zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz


Παγκοσμιοποίηση και G8

(Συνέχεια από τη σελ. 8)

-Ιδιαίτερα θέλουμε να πολλαπλασιαστούν οι προσπάθειες ώστε τα φάρμακα για τη θεραπεία του AIDS να είναι προσιτά σε όσους έχουν μολυνθεί, στην Αφρική και αλλού, αρχίζοντας από τις έγκυες και τις λεχώνες.

-Θέλουμε κανονισμούς που να επιτρέπουν την παραγωγή και τη διανομή φαρμάκων σε τιμές επιτρεπτές για τους πιο φτωχούς πληθυσμούς. Αυτό σημαίνει ότι θα αντιμετωπιστεί και το θέμα της μεταρρύθμισης της διανοητικής ιδιοκτησίας.

 

Ακούσαμε τον λόγο του πάπα που μας απηύθυνε το περασμένο καλοκαίρι (Tor Vergata):

«Αγαπητοί φίλοι, σε σας βλέπω τους «πρωινούς φρουρούς» (Ησ 21,11-12), σ’ αυτή την αυγή της τρίτης χιλιετίας. Κατά τη διάρκεια του αιώνα που τελειώνει, νέους σαν και σας τους συγκέντρωναν σε λαοθάλασσες για να μάθουν να μισούν και τους έστελναν για να πολεμήσουν ο ένας τον άλλο. Σήμερα εδώ συναθροισθήκατε για να διαβεβαιώσετε πως μέσα στον νέο αιώνα εσείς δεν θα επιτρέψετε να γίνετε όργανα βίας και καταστροφής, πως θα υπερασπίσετε την ειρήνη και αν χρειαστεί πληρώνοντας προσωπικά. Εσείς δεν θα σηκώσετε ψηλά τα χέρια μέσα σε ένα κόσμο που επιτρέπει άλλοι άνθρωποι να πεθαίνουν από την πείνα,  να μένουν αναλφάβητοι, να στερούνται την εργασία τους. Εσείς θα υπερασπιστείτε τη ζωή σε κάθε στιγμή της επίγειας ανάπτυξής της, θα προσπαθήστε με όλη σας τη δύναμη ώστε να γίνει αυτή η γη όλο και πιο κατοικήσιμη από όλους».

 

Αυτό ακριβώς θέλουμε να κάνουμε!

 

«T H N I A K A  M H N Y M A T A»

Μηνιαία Έκδοση των Καθολικών Εκκλησιών

Νάξου – Τήνου – Μυκόνου – Άνδρου & Χίου

Υπεύθυνος έκδοσης:  π. Μάρκος Φώσκολος

Ταχ. Θυρίδα 8 *  842 00 ΤΗΝΟΣ ή Καρδιανή *  842 01 ΤΗΝΟΣ 

τηλ./fax (0283) 31359  e-mail: pmftinos@thn.forthnet.gr

Διανέμεται Δωρεάν



[1] Δηλ. Φραγκίσκα. Ας ληφθεί υπόψη πως έτσι αποκαλούνται μέχρι σήμερα οι Φραγκίσκες στα Υστέρνια!

[2] Σήμερα ερειπωμένο χωριό, που το κατοικούσαν ορθόδοξοι, κάτω από το Σκλαβοχωριό, στην ομώνυμη τοποθεσία, πριν το Αγάπι. 

[3] Πήγαιναν για την Ακολουθία του «Στέκει η Μάνα».

home

main

The climate of the island is very healthy. This is because the blowing of the northern winds prevents the development of germs. It is reported that some people that were sick and visited the island were healed without medicine.
Tinos is basically an island with religious and worshipping tourists. The finding of the icon, the erection of the temple, the improvement of the transportation had a great impact to the social and economic evolution of the island. The fact that it attracted tourism developed the city of Tinos, in contrast with the villages. Nevertheless it helped to reduce migration and kept the residents of the island on their land. From 1940 to 1981 approximately 32% of the population immigrated. In 1940 the town of Tinos concentrated 25% of the population.
Today urbanism has taken over and 75% of the population in concentrated in the town of Tinos. Today approximately 40 villages are inhabited. Their establishing history goes back to the middle ages and the Byzantine years. There are also many settlements, which are basically younger and were developed near the sea.
 The fact that many tourist centers were developed at many locations, the creation of greenhouses, n location canning of various vegetables, the systematic and advanced utilization of marble, played a major role in the keeping of the population on the island and especially at the villages. These developments have increased the occupation in various parts of the island having as a result to fight back of immigration.
The mixed religious population of Tinos, gives the island a special folklore character. A Tinian dialect is noticed, with the extraction of the vowels, the alteration of consonants and names of persons that have a western influence.
 At Tinos we come across two Christian dogmas that harmoniously coexist. The Temple of Evangelistria is a very important demotic worshipping area for the Orthodox and people from all over Greece assemble throughout the whole year to worship here. However at the same time Tinos is a very important center for the Catholics, basically for the Greek Catholics. All you need to do is to take a look around at all the churches in order to substantiate that you are at a religious center. When Panagia/ the Virgin Mary is celebrated, worshippers from all over the world swarm the island. Tinos belongs to the Cyclades and is the third in size island of this complex. Its area is 194 square kilometers. The total length of its coastline is estimated to approx 114 kilometers. It is situated south east of Andros and north west of Mykonos. It highest mountain is named Tsiknias and is 725 meters high. According to mythology Aelos, the god of the winds lived at the channel of Tsiknias. This explains the fact that the area is veAt Tinos irrespective of being Catholic or Orthodox, all the people have a deep love for the Virgin Mary. The Orthodox celebrates Panagia (Virgin Mary) on the 25th of March and on the 15th of August and the Catholics on the 1st Sunday of May and also on the 15th of August. The residents of Tinos are very hospitable and they open heartedly offer food and board to the worshippers during the festivities. The Tinians in order to sustain the ground from suffering intense deterioration, have created on the sides of the mountains the so called pezoules, which are small fields with a resistance made of rocks in order for the ground not to get corroded and are used to cultivate their products. The reduction of the agricultural population slowly left some of these areas uncultivated. Today cereals, citrus fruit, fruits and also oil, wine and raki are cultivated. The products are consumed basically within internal market but some are also exported. Another beneficial product of Tinos, is its honey. In the past they also had silk growing.